Resultats de la cerca fitxes de l'Optimot: 83

41. Criteris d'ús dels tractaments protocol·laris
Font Fitxes de l'Optimot
Les formes protocol·làries de tractament no són necessàries en documents de tramitació reglada, documents informatius, convenis, etc., i només s'han d'utilitzar en casos excepcionals, no com a norma general. A l'hora de fer servir un tractament protocol·lari, cal posar primer la fórmula de tra [...]
42. Criteris de redacció de l'albarà
Font Fitxes de l'Optimot
L'albarà és un document que s'utilitza per justificar la sortida de mercaderies del magatzem del venedor o la venedora i per confirmar que s'han lliurat al comprador o la compradora. Habitualment, se n'estenen tres exemplars: un queda en poder de qui fa la venda i els altres dos són lliurats amb l [...]
43. Criteris de redacció de l'SMS
Font Fitxes de l'Optimot
, mitjançant els telèfons mòbils i altres aparells electrònics. Criteris generals de redacció Els SMS es poden enviar des de l'àmbit privat o des d'organitzacions i empreses. Els SMS que s'envien des de l'àmbit institucional o empresarial es caracteritzen per la redacció impersonal, en què s'informa d [...]
44. Criteris de redacció de la citació
Font Fitxes de l'Optimot
: emplazamiento). Criteris generals de redacció La claredat, el rigor i la concisió són principis bàsics de la redacció administrativa. Aquests principis es basen tant en la redacció acurada de la informació que s'hi expressa com en l'estructuració lògica i en blocs homogenis de la informació. La [...]
45. Criteris de redacció de la comanda
Font Fitxes de l'Optimot
La comanda és un document que un client o clienta adreça a un proveïdor o proveïdora, a qui encarrega una mercaderia o encomana un servei, tot precisant-ne característiques, preu, condicions i termini. Hi hauran de constar: el lloc i la data en què es fa; el nom, el domicili i les dades  [...]
46. Criteris de redacció de la demanda
Font Fitxes de l'Optimot
Definició La demanda és un escrit presentat davant d'un jutjat per iniciar un plet, en el qual s'exerceixen una o diverses accions. Aquesta és la forma més habitual d'iniciar un procés en el cas del procediment civil. Criteris generals de redacció En aquest document, com en tots els de [...]
47. Criteris de redacció de la denúncia
Font Fitxes de l'Optimot
administratiu mitjançant una denúncia.) Criteris generals de redacció Com a principi general, la redacció ha de ser clara, rigorosa i concisa. Els fets s'han de redactar de manera ordenada, en paràgrafs independents i numerats amb xifres aràbigues. En aquest document, com en tots els de caràcter [...]
48. Criteris de redacció de la factura
Font Fitxes de l'Optimot
La factura és un document que un proveïdor o una proveïdora adreça a un client o una clienta i en què es detallen les mercaderies venudes o el servei prestat i se'n notifica l'import. Habitualment, s'hi fan constar les dades següents: venedor o venedora (nom, domicili, NIF) comprador o  [...]
49. Criteris de redacció de la interlocutòria
Font Fitxes de l'Optimot
ordinària. Pel que fa al terme per designar aquest document, la Resolució de 3 d'abril de 1991, per la qual es publiquen acords sobre llenguatge administratiu (DOGC núm. 1438, de 3 de maig de 1991), estableix la forma interlocutòria (en castellà, auto). Criteris generals de redacció Per a la [...]
50. Criteris de redacció de la invitació
Font Fitxes de l'Optimot
Definició La invitació pertany, juntament amb la convocatòria de reunió i la citació, al grup de documents que s'apleguen sota el terme convocatòria. Així, doncs, la invitació és una convocatòria per mitjà de la qual es convida algú a un acte públic. Criteris generals de redacció La [...]
Pàgines  5 / 9 
<< Anterior  Pàgina  1  2  3  4  5  6  7  8  9  Següent >>